Markedsføring :: Forbedringer i afkast
Et interessant spørgsmål, kan vi forbedre afkastet?
Lad os overveje udsagnet: Hvis vi får flere besøgende får vi flere ordrer!
Det er forkert, fordi udsagnet mangler den nøvendige forudsætning at konverteringsraten forbliver den samme. F.eks. kunne man øge besøgstallet ved at skrive om sex og nøgne piger. Men derved vil konverteringsraten falde, forudsat naturligvis at det ikke er netop sex og nøgne damer vi sælger på websitet.
Lad os overveje et andet udsagn: Hvis vi forbedrer konverteringsraten får vi flere ordrer!
Det udsagn mangler også en forudsætning, nemlig at besøgtallet er uændret. Vi må indstille os på at forbedringer i afkast, skal tilgodese begge parametrene besøgstallet og konverteringsraten.
Forbedringer med søgeoptimering
Vores besøgende kommer fra søgemaskiner og af disse flest fra Google. De finder vores websitet på et ord eller sætning som de taster ind og søgemaskinen viser et resultat sorteret efter kriterier for hvad søgemaskinen anser for at være mest relevant. De forbedringer vi kan gøre skal bestå i at få vores søgeord først på listen fra søgemaskinen, de første er dem besøgende vælger først. Sådanne forbedringer af vores website kaldes søgeoptimering og giver flere besøgende.
Forbedringer med søgeordsanalyse og søgeordsstrategi
Læs mere...