Markedsføring :: eksempel på Investering/afkast
Vi laver en en tidsafgrænsning på 2 år. Vi investerer i et website til kr. 10.000 og betaler leje af webhotel kr. 500 per år, i alt kr. 11.000. Det første år vi har websitet, besøges det af 2.000, det andet år af 3.000, i alt 5.000 besøgende.
Lad og sige, at det første år fik du to ordrer og det andet år 3 ordrer og at disse 5 ordrer hver i gennemsnit gav et overskud på kr. 4.000, i alt 5 x 4.000 = kr. 20.000.
Indtægter | 20.000 |
---|---|
Udgifter | 11.000 |
Dækningsbidrag | 9.000 |
Konverteringsrate
i procent den andel af besøgende der bliver kunder.
Vi kan uddrage nogle andre konklusioner, idet websitet besøges af 5.000 og har givet 5 ordrer, kan vi uddrage at 1 ud af hver 1.000 besøgende giver en ordre, det tal kaldes konverteringsraten og angives i procent. Vores konverteringrate er derfor 0,001%.
Markedsføring - Forbedringer i afkast
Læs mere...