Markedsføring :: Forbedringer med søgeordsanalyse og søgeordsstrategi
De søgeord vi bliver fundet på er vigtige for at forbedre vores konverteringsrate, hvis vi bliver fundet på flere af de rigtige søgeord stiger vores konverteringsrate, narturligvis i sammenhæng med at kan tilbyde et fornuftigt indhold på vores hjemmeside.
Ejere af virksomheder er de værste til at finde gode søgeord
Når vi laver opslag på en søgemaskine med søgeord der formodes at passe på vores egen virksomhed og finder millioner af forekomsteder i andre websites, behøver det nødvendigvis ikke at betyde, at det rent faktisk er dét søgeord besøgende anvender for at finde det du og andre i branchen tilbyder, det er egentlig bare et udtryk for at andre virksomheder tror på de samme søgeord til deres virksomhed. Men tro, i denne forbindelse er ikke viden, viden findes som dem der ved hvad brugere indtaster til søgemaskiner.
Det er ofte således at når vi ønsker at fortælle om os selv og vores produkter, har vi en tendens til at se vores virksomhed indefra. Vi falder derfor tit i den fælde, at vælge søgeord som passer til vores fagtermer og derfor ofte vælger de forkerte søgeord. Lad os f.eks. sige vi er en virksomhed der laver underleverandør arbejder, det vil sige vi har ikke har egentlige egne produkter som vi sælger, vi sælger vores maskinpark til at fremstille det kunderne ønsker. Det naturlige og fælden for os er, at beskrive vores maskinpark, bearbejdningsmetoder, arbejdsprocesser og måske endda med de bedste fagord vi kender. Men det vores kunder søger er ikke bestemte maskiner, de er ofte uvidende om hvilke maskiner og metoder der skal til for at fremstille deres produkter, de søger maskiner der kan fremstille deres produkter som bremseskiver, møtrikker, skruer, senge, skabe etc. Derfor vil det for os være en god ide også at beskrive hvilke produkter vi kan lave på vores maskiner og måske også beskrive de produkter vi har fremstillet på vores maskiner. En sådan forbedring kaldes søgeordsanalyse og søgeordstrategi. Søgeordsanalyse er mere præcist at finde søgeord som brugere rent faktisk indtaster til en søgemaskine og søgeordsstrategi at udvælge de søgeord der passer på vores virksomhed og indholdet/strukturen på hjemmesiderne.